Putování za krásami Zlatohorska 10 maja 2014

Putování za krásami Zlatohorska to rajd pieszy (również rowerowy) organizowany przez Klub Czeskich Turystów. Do wyboru mamy trasy: 15 km i 25 km oraz rowerową r11; 30 km. Start i meta znajduje się w remizie straży pożarnej w Ondrejovicach.

RELACJA: Nasz dzień miał wyglądać inaczej. Mieliśmy jechać rowerem z PTTK-u na wieżę widokową Na Skalce koło Holcovic, ale okazało się że wycieczka odbywa się jutro. Wróciliśmy do domu, spakowaliśmy plecaki i samochodem pojechaliśmy do Ondrejovic. Na starcie stawiliśmy się dość późno bo o godz 10.00. Po opłaceniu wpisowego i otrzymaniu kart z mapą i opisem wyruszyliśmy w trasę. Z Ondrejovic wyszliśmy niebieskim szlakiem, prowadzącym między pastwiskami z pięknymi widokami. Następnie weszliśmy do lasu i przez Javorną dotarliśmy do Prameny Javorne (źródło Javornej), przy którym był punkt kontrolny. Chwila odpoczynku i ruszamy w dalszą drogę. Udaliśmy się żółtym szlakiem trawersem Złotego Chlumu, chwilami podbiegając. Na tym odcinku trasy średnia prędkość z jednego kilometra wyniosła ponad 9 km/h. Dotarliśmy do baru przy Certovych kamenach. Podbiliśmy karty i rozpoczęliśmy bardzo strome podejście na wierzchołek Zlatego Chlumu. Na szczycie odpoczęliśmy. Ja poszedłem na wieżę widokową. Podziwiałem i fotografowałem piękne widoki. Przejrzystość w tym dniu była niesamowita. Bardzo wyraźnie było widać Biskupią Kopę, Pradziada, Keprnika, Seraka jeziora: Otmuchowskie i Nyskie. Można było dostrzec również odległe miejsca m.in. Ślężę, elektrownię Opole i Prudnik. Z Chlumu czerwonym szlakiem zeszliśmy (chwilami podbiegając) do Rejviz. W tej miejscowości wybraliśmy zielony szlak, którym dotarliśmy do Ondrejovickiego Sedla. Stąd żółtym szlakiem przez Ondrejovice doszliśmy do mety.

Trasę przeszliśmy w czasie 4 godz 55 min ze średnią prędkością 5 km/h. Średnia prędkość ruchu wyniosła ponad 7 km/h.
Zdjęcia:

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ: https://picasaweb.google.com/105229191255817423628/PutovaniZaKrasamiZlatohorska?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKa3hrPwrcirQQ&feat=directlink