Rajd Gwiaździsty na Hraničny vrch - Městský turistický okruh

Rajd Gwiaździsty organiozany jest już po raz trzeci. Rajd polega na tym aby dotrzeć dowolną, przez siebie wybraną trasą na szczyt góry z wieżami widokowymi w godz 10 r11; 14, aby otrzymać pamiątkowy certyfikat. W tym roku impreza zbiegła się z udostępnieniem nowego szlaku turystycznego - "Městský turistický okruh". Postanowiliśmy przejść ten szlak, zaliczając po drodze Graniczny Wierch.

RELACJA: W dwunastoosobowej grupie wyruszyliśmy z dworca w Město Albrechtice o godz 8.00. Przy barze w okolicy rynku otrzymaliśmy karty z mapą trasy. Udaliśmy się wzdłuż rzeki Opawicy przez miasto. Za nim pierwsze podejście na trasie stokiem góry Dubi do żółtego szlaku. Po drodze minęliśmy zniszczony grobowiec rodziny Eichenthurn. Łąkami z pięknym widokiem na Město Albrechtice i Graniczny Wierch dotarliśmy do wsi Rudikovy. Na końcu miejscowości poczęstowano nas gulaszem i ciastem. Następnie maszerowaliśmy dalej łąkami do góry docierając do niebieskiego szlaku, którym weszliśmy na Hraničny vrch. Na szczycie otrzymaliśmy pamiątkowe certyfikaty, weszliśmy również na podwójną wieżę r11; to metalowa konstrukcja, została przebudowana z przekaźników w 2011 r. Z Granicznego Wierchu udaliśmy się granicą państwa i czerwonym szlakiem r11; wytyczonym przez harcerzy do polskiej miejscowości - Opawicy i dalej przechodząc przez rzekę do zamku Linhartovy r11; to piękna barokowa rezydencja należąca do Sedlnitzkich, potem do Oppersdorffów. Przeszliśmy przez park zamkowy z ciekawymi okazami. Za miejscowością Linhartovy weszliśmy do lasu. Po pewnym czasie odbiliśmy ze szlaku i weszliśmy na szczyt wzniesienia z ruinami zamku Burkviz r11; twierdza została zbudowana w XIII w. Była okrągła i miała wieżę. Obecnie po zamku pozostały niewielkie ruiny i studnia. Wróciliśmy na szlak i udaliśmy się na Poutni Horę. Po drodze po drodze z łąk roztaczał się piękny widok na Pradziada i Vysoką Holę. Na wierzchołku Poutni Hory znajdował się kościółek zbudowany w poł. XVIII w. który był bardzo popularny wśród pielgrzymów. Niestety już w 1787 r. cesarz Józef II zakazał pielgrzymek do tego miejsca. Wkrótce kościółek został zburzony. Obecnie pozostały po nim sterty kamieni, a w ich pobliżu malownicze oczka wodne. Ze szczytu roztaczają się piękne widoki, ale nieco przysłonięte przez drzewa. Rozpoczęliśmy strome zejście przez las, a później przez łąkę z pięknym widokiem do Města Albrechtice.
Trasa miała długość 32 km. Przeszliśmy ją w czasie 8 godz 20 min.

A na koniec pojechaliśmy do miejscowości Holcovice, aby zdobyć Morawski Kopiec, na którym znajduje się nowa wieża widokowa "Na Skałce". Z wieży roztaczają się piękne widoki.

Wycieczka bardzo udana. Pogoda w tym dniu dopisała mimo prognoz. Było bardzo ciepło.

KILKA ZDJĘĆ Z TRASY:

Wieża widokowa Na Skalce

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ: https://picasaweb.google.com/105229191255817423628/MestskyTuristickyOkruhRajdGwiazdzistyNaHranicnyVrch?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIC5-8KqpfS99wE&feat=directlink