Nýznerovskie Vodopady, Czernica, Nowy Gierałtów i Czartowiec

Góry Bialskie
10 listopada 2014

Korzystając z dnia wolnego od szkoły postanowiłem się wybrać po raz pierwszy w Góry Bialskie. Temperatura jak na listopad bardzo wysoka ok 16 C, niestety silny wiatr i zamglenie.
Wyruszyliśmy z parkingu na końcu miejscowości Skorošice (k. Žulovej) niebieskim szlakiem do rezerwatu przyrody Nýznerovské vodopády. Na obszarze rezerwatu znajdują się dość ciekawe wodospady na Stříbrnym Potoku.

Stąd poszliśmy zielonym szlakiem, następnie niebieskim wspięliśmy się na Sedlo Peklo, po drodze wpis do "księgi" przy źródle Peklo.

Z przełęczy kontynuowaliśmy wędrówkę polskim zielonym szlakiem wzdłuż granicy, w gęstej mgle na Kowadło, następnie stromo zeszliśmy do skraju Bielic, mijając dużą grupę turystów.

Jedne z nielicznych widoków na trasie

Maszerowaliśmy przez chwilę wzdłuż Białej Lądeckiej żółtym szlakiem. Jednak po chwili odbiliśmy w górę, stromo wspinając się na Płoskę, a po chwili Czernicę. Na szczycie znajduje się nowo wybudowana drewniana wieża widokowa. Jest bardzo gęsta mgła i wieje bardzo silny wiatr, ale postanawiamy że wejdziemy na wieżę. Mimo tak silnego wiatru wieża była stabilna, nie chwiała się, a z widoków można było podziwiać morze mgieł no i teren pod wieżą.

Z Czernicy wybraliśmy czerwony szlak, którym dotarliśmy do Nowego Gierałtowa. Ze wsi podejście na Przełęcz Gierałtowską. Stąd już po zmroku, w ciemnościach oświetlając sobie drogę latarkami pomaszerowaliśmy wzdłuż granicy zielonym szlakiem przez Czartowiec i Spicak do Sedla Peklo. Stąd już tak jak szliśmy, aż do auta.

Długość trasy 30 km. Czas przejścia 7h 30 min.
Podsumowując: trasa fajna, niestety żadnych widoków z powodu mgły....

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ:https://picasaweb.google.com/105229191255817423628/GoryBialskieNyznerovskieVodopadyCzernicaNowyGieraTowICzartowiec?authuser=0&feat=directlink