Jeseniky: Vozka, Keprník i Šerák

Jeseniky: Vozka, Keprník i Šerák - 29.06.2014

Wyruszyliśmy z Brannej zielonym szlakiem. Stromo wspięliśmy się pastwiskami z pięknym widokiem m.in na Śnieżnik. Właśnie tutaj spotkaliśmy czeskiego turystę z Ołomuńca. Wspólnie przeszliśmy około 7 km. Na Vozce byliśmy ok. godz 14.00. To ciekawe skały z pięknymi widokami (niestety nieco ograniczone z powodu pogody). Stąd zeszliśmy do Sedla po Versovku. Po drodze pierwszy, krótki deszcz. Z Sedla wybraliśmy czerwony szlak, przyśpieszając z powodu "czarnych chmur" i odgłosów grzmotów z daleka. Weszliśmy na Keprnik, wtedy deszcz rozpadał się na dobre. Poszliśmy do Chaty Jiricho na Šeraku. Chwila przerwy, przestał padać deszcz. Po wyjściu ze schroniska ponownie się rozpadało. Kontynuowaliśmy wędrówkę czerwonym szlakiem w kierunku Ramzovej (po tzw. Końskiej Drodze: czyli po drodze którą dawniej konno dowożono piwo do schroniska z browaru Holba w Hanusovicach). Odbiliśmy na niebieski szlak, następnie na zielony aż do Brannej. Po drodze mijaliśmy kilka bunkrów (jeden sporej wielkości). W Brannej przeszliśmy obok kościoła św. Michała Archanioła i zamku do miejsca z którego wyruszaliśmy.

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ: https://picasaweb.google.com/105229191255817423628/JesenikyVozkaKeprnikISerak?authuser=0&feat=directlink